Recomandat in primele zile de lucru
- Incepe „perioada de tranzitie” inainte de a incepe lucrul efectiv. Foloseste discutiile din cadrul interviurilor pentru a intra deja in contact cu valorile firmei. Acestea te vor ajuta sa vezi ce trebuie sa faci pentru a avea succes. Incearca sa obtii raspunsurile la intrebari precum: Cum se iau deciziile? Care sunt provocarile cele mai mari? Care sunt cele mai importante departamente si care sunt acelea care trebuie sa fie dezvoltate? Foloseste aceste informatii pentru a-ti structura deja un plan ce contine directii de schimbare in vederea imbunatatirii activitatii.
- Asculta atent si cauta „modelul” din spatele cuvintelor si al faptelor. Nu ii ocoli pe cei care nu sunt de acord cu tine – asculta si punctul lor de vedere pentru a fi sigur ca vei lua cea mai buna decizie.
- Identifica „star”-urile in devenire pe care le doresti in echipa ta. „Turneul” tau de cunoastere a companiei este o buna ocazie pentru a-i identifica pe angajatii – cheie de ale caror calitati ai nevoie pentru echipa ta.
- Identifica grupul ideal. Nu te opri la gasirea persoanei de care ai nevoie. Anticipeaza modul in care aceasta va interactiona cu ceilalti angajati ai departamentului pentru care o consideri potrivita in vederea atingerii obiectivelor.
- Admite atunci cand nu stii anumite lucruri. Descopera care sunt expertii in domeniul mai putin cunoscut de tine si nu ezita sa inveti de la ei. Nimeni nu se asteapta ca noul angajat sa le stie pe toate.
- Respecta-ti predecesorul dar promoveaza-ti cat mai bine propria ta viziune.
- Stabileste cateva prioritati majore. Nu poti face tot ceea ce iti doresti in acelasi timp, de aceea este necesar sa faci cateva alegeri strategice. Acestea vor pune bazele alinierii organizatiei in jurul unei viziuni comune.
- Alege cateva proiecte despre care ai certitudinea ca se vor finaliza rapid si cu rezultate bune. Este esential pentru un angajat sa obtina recunoasterea noii sale echipe si sa ii ofere acesteia un exemplu „motivational” iar acest lucru este posibil prin solutionarea unor probleme carora pana in momentul de fata organizatia nu le-a gasit o rezolvare.
- Asigura-te ca iti folosesti timpul cat mai bine. Mai repede inseamna, de obicei, mai bine, pentru ca se traduce in eficienta. La birou, este mai indicat sa aloci timpul discutiilor orientate spre preocuparile profesionale. Te poate ajuta in aceasta directie o lista care s-ar putea numi „Ce nu trebuie sa fac”. Bunii conducatori se diferentiaza prin disciplina de a nu face ceea ce nu este potrivit intr-un anumit context.
- Nu iti fie teama de greseli dar asigura-te ca le repari mai repede decat le faci. Fiecare noua situatie sta sub semnul necunoscutului, iar o functie noua il expune pe acela care o detine riscului de a nu lua intotdeauna cea mai potrivita decizie. Chiar si cea mai solida experienta profesionala nu poate fi o garantie a faptului ca vei fi ferit de a face greseli intr-o companie si cultura organizationala cu care nu esti inca familiarizat. Fii la fel de exigent in evaluarea ta precum esti cu noua companie si noii colegi si fii pregatit sa iei masuri de corectare de indata ce observi ca sunt necesare.
Stiai că...
In ciuda plangerilor pescarilor, oamenii de stiinta au calculat ca o foca de Groenlanda mananca in medie pesti in valoare de 15 dolari canadieni.
Pe fiecare pagina a site-ului vei găsi o noua curiozitate incredibila. Educa-te cu Util21.ro!